سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آیا بعد از پروتز سینه می توان به سولاریوم رفت؟

جراحی پروتز سینه در حال حاضر یکی از روش‌های محبوب در زمینه زیبایی و پلاستیک به شمار می‌آید. اگر به تازگی اقدام به پروتز سینه کرده‌اید سؤالات مبهم و زیادی را خواهید داشت. یکی از مهم‌ترین سؤالات این است که آیا بعد از پروتز سینه می‌توان به سولاریوم رفت؟ بسیاری از افراد که به دنبال دستیابی به یک نتیجه مطلوب و مناسب پس از عمل هستند که باید به برخی از نکات توجه کامل و کافی داشته باشند تا بتوانند عوارضی را پس از انجام عمل تجربه نکنند.

تأثیر سولاریوم بر روی محل عمل

بافت اسکار شباهت زیادی به پوست معمولی ندارد. در واقع این بافت عملکردی کاملاً متفاوت را دارا بوده و شایان ذکر است که پوست درگیر در محل اسکار در برابر اشعه ماورای بنفش مقاومت کمتری را خواهد داشت. به بیان دیگر این ناحیه از پوست بیشتر در معرض آفتاب سوختگی قرار می‌گیرد. هنگامی که جراحی به تازگی انجام شده باشد و بلافاصله پس از پروتز سینه اقدام به برنزه کردن پوست کنید؛ این خطر به وجود خواهد آمد که پوست در امتداد برش، بیشتر از نواحی دیگر تیره شود. در این حالت سلول‌های تولید‌کننده رنگدانه که در امتداد خط برش و خط عمل قرار دارند در نتیجه‌ عمل جراحی حالتی هیجانی خواهند داشت.

این سلول‌ها توانایی مناسبی برای تولید رنگدانه‌های اضافی دارد؛ لذا در صورتی که برنزه کنید این مشکل می‌تواند افزایش یابد و باعث به وجود آمدن یک خط برش بسیار برنزه گردد. در علم پزشکی به این حالت هایپرپیگمانتاسیون گفته می‌شود. پس از عمل جراحی، بافت‌های اسکار هنوز توانایی لازم را برای به وجود آوردن سلول‌های محافظتی به منظور کم کردن اشعه‌های خورشید ایجاد نکرده‌اند.

قرار گرفتن در معرض اشعه فرابنفش موجب تیره شدن جای زخم خواهد شد و در طول 12 ماه زمانی که لازم است تا زخم‌ها به طور کامل بهبود یابند، از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم آفتاب خودداری کنید. در واقع اگر در این مدت زمان محل برش یا محل عمل را در معرض نور خورشید قرار دهید احتمال تیره شدن محل برش وجود دارد. در صورتی که این مورد را به درستی رعایت کنید به مرور شاهد محو شدن اسکار در محل عمل خواهید شد.

سولاریوم چه تأثیری بر پروتز دارد؟

یک شایعه بسیار مرسوم وجود دارد که بسیاری از افراد از این شایعه نگران خواهند شد. در واقع برخی از افراد بر این باورند که پروتز سینه در اثر اشعه ماورا بنفش ذوب شده و افرادی که اقدام به انجام این کار می‌کنند در رابطه با اینکه سولاریوم برای پروتز سینه مضر است یا خیر سؤالات متعددی دارند. به طور کلی می‌توان گفت اشعه ماورا بنفش به هیچ عنوان نمی‌تواند از پوست شما عبور کند، لذا بر لایه‌های زیرین پوست تأثیر نخواهد گذاشت. بنابراین اشعه‌ای که در سولاریوم از آن استفاده می‌شود، نمی‌تواند به بافت زیرین سینه و پروتز‌ها نفوذ کند. به همین دلیل سولاریوم خطری برای پروتز سینه نخواهد داشت.

برای برنزه کردن بدن حمام آفتاب بهتر است یا سولاریوم؟

در صورتی که در معرض اشعه خورشید قرار داشته باشید امکان آفتاب سوختگی برای شما وجود خواهد داشت. در واقع آفتاب‌سوختگی به این معنی خواهد بود که اشعه ماورا بنفش به پوست شما آسیب وارد کرده است. آفتاب سوختگی علائم زیادی دارد که از شایع‌ترین آن‌ها می‌توان به وجود آمدن قرمزی ناخوشایند و همچنین افزایش سریع‌تر روند پیری اشاره کرد. در صورتی که در معرض نور مستقیم خورشید قرار داشته باشید، احتمال به وجود آمدن برخی از سرطان‌های پوستی نیز وجود دارد.

علاوه‌بر تمامی موارد فوق آفتاب‌سوختگی باعث به وجود آمدن عوارضی مانند خشکی پوست و ایجاد چین و چروک می‌شود و احتمال افزایش لکه‌های تیره را در پی دارد. نکته مهم و حائز اهمیت این است که آفتاب‌سوختگی قابل پیشگیری خواهد بود. بهترین راه برای جلوگیری از برخی آسیب‌های پوستی به واسطه نور مستقیم خورشید استفاده از کرم‌های ضد آفتاب است و توصیه می‌شود تا از کرم‌های ضد آفتابی که spf بالای 30 دارند، استفاده کنید. برای برنزه کردن پوست از روش‌های دیگری می‌توانید استفاده کنید. در واقع این روش‌ها به عنوان روش‌های رایج‌تر شناخته می‌شوند.

در حال حاضر سولاریوم یکی از روش‌های برنزه کردن پوست به شمار می‌آید اما باید این نکته را نیز مد نظر داشته باشید که استفاده بیش از حد از سولاریوم خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد. ذکر این نکته ضروری است که سولاریوم تا 6 برابر قوی‌تر از آفتاب ظهر تابستان بوده و می‌تواند باعث به وجود آمدن برخی از آسیب‌ها به پوست و عوارضی مانند سوختگی، سوزش و قرمزی شود.

مراقبت‌ های قبل و بعد از عمل پروتز سینه

در حال حاضر یکی از عمل‌های رایج زیبایی که بسیاری از افراد از آن استفاده می‌کنند عمل پروتز سینه بوده و ذکر این نکته ضروری است که افرادی که اقدام به انجام این عمل جراحی می‌کنند باید توصیه‌های پزشکی قبل و بعد از عمل را بسیار جدی بگیرند. از مراقبت‌های قبل از عمل زیبایی پروتز سینه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در صورتی که قصد انجام پروتز سینه را دارید باید از ده روز قبل تمامی دارو‌ها و مواد غذایی که باعث رقیق شدن خون می‌شود را متوقف کنید. علاوه بر این مصرف مکمل‌های گیاهی و دارو‌های مسکن و ضد التهاب ممنوع است.
  • افرادی که در دوران شیردهی قرار دارند کاندیدای مناسبی برای انجام عمل جراحی پروتز سینه نیستند. بنابراین این افراد باید پس از گذشت 4 تا 8 هفته از اتمام شیردهی اقدام به انجام این کار کنند.
  • پس از عمل پروتز سینه نیز باید از ماساژ دادن و یا فشار دادن آن‌ها خودداری نمایید.
  • تا دو هفته پس از عمل جراحی به هیچ عنوان نباید بر روی سینه بخوابید. به طور کلی بخیه‌های محل برش پس از دو هفته جذب می‌شوند و تا این زمان فرد نباید اقدام به دستکاری بخیه‌ها کند.

کلام پایانی

انجام سولاریوم یا قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید، باعث به وجود آمدن عوارض یا ضرری برای پروتز سینه نخواهد شد. به بیان دیگر سولاریوم بر بافت آن تأثیری نمی‌گذارد و نمی‌تواند آسیبی به محل عمل برساند. در حقیقت اگر که پس از انجام پروتز سینه اقدام به انجام سولاریوم کنید، امکان تیره شدن محل زخم وجود دارد. بنابراین نیاز است تا مطابق با دستورالعمل‌های پزشک عمل نمایید و استفاده از سولاریوم را به بعد از بهبودی کامل موکول کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره با شماره  02144055013 تماس بگیرید و یا به سایت پارمین مراجعه کنید .